0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

کیمیا گسترش عرضه کننده فروش و تعمیر پمپ های کشاورزی و صنعتی شناور، کفکش، لجن کش، پمپهای فشار قوی، اتا، دیگ بخار، روغن داغ، ویکائل، پمپ های خانگی و …

چرا همه باید برای انقلاب صنعتی چهارم آماده شوند؟

دسته بندی :مقالات ۲۹ مهر ۱۴۰۳ feridoony 7

صنعت 4.0 یا انقلاب صنعتی چهارم را میتوان به عنوان ادغام بیشتر رایانه ها و کلان داده ها (Big data) را در ماشین الات مدرن امروزی و تجهیزات تولیدی توصیف کرد.

این ایده در واقع کارخانه های هوشمند را تصور میکند که در آن تمامی ماشین آلات با اتصال به اینترنت میتوانند کل زنجیره تولید را بررسی کنند و در لحظه تصمیم بگیرند.

انقلاب های صنعتی قبلی با پیشرفت در فناوری به پیش میرفتند . در حالی انقلاب صنعتی چهارم با ترکیب دنیای فیزیکی و دیجیتالی و بیولوژیکی تصور میشود.

 

انقلاب صنعتی چهارم برای الکتروموتورها چه معنایی دارد

با وقوع انقلاب صنعتی چهارم تقاضا برای سیستم های هوشمند افزایش یافته است. صحبت از ژنراتور ها و الکتروموتورهایی است که انقدر قدرتمند هستند که کل نیاز های یک کارخانه تولیدی را تامین کنند. با توجه قطعی برق مکرر به دلیل بلایای طبیعی نیاز به این سیستم های هوشمند در آیند افزایش خواهد یافت.

خب بیایید تاثیر این تحول را بر تولیدات تجاری بررسی کنیم.

هوش مصنوعی و تحول در صنعت

با استفاده از هوش مصنوعی یا AI و برنامه های کاربردی فضای مجازی (فضای ابری) صنعت تولید قطعا متحول شده است. شرکت هایی که اتوماسیون و طراحی با فناوری های نو آورانه و پیشرفته را در اولویت کار خود قرار میدهند آنهایی هستند که در اینده رشدی بزرگ و پایدار را تجربه خواهند کرد.

جمع آوری اطلاعات آنلاین با جزییات دقیق و تحلیل لحظه ای

جمع آوری و تجزیه تحلیل اطلاعات به صورت اتوماتیک و آنلاین خلاقیت و کارامدی را در تولید افزایش خواهد داد. به عنوان مثال داده ها را میتوان بوسیله افراد یا هوش مصنوعی از هر قطعه ماشین جمع آوری کرد. این داده ها برنامه های تعمیر و نگهداری ، اطلاع رسانی بابت جایگزینی ماشین آلات خراب شده و مشخص کردن کار آمد ترین مناطق کارگاه و دستگاه ها را بر عهده خواهند داشت.

جمع آوری داده ها و اطلاعات در انقلاب صنعتی

در حال حاضر نیز این نوع فناوری را در سنسور های هوشمند الکتروموتورهای ABB فنلاندی مشاهده میکنیم . موتور های سنتی را به دستگاه هوشمند بی سیم تبدیل میکنند. سنسور هوشمند با استفاده از الگوریتم های پیشرفته اطلاعات مربوط به عملکرد و سلامت موتور الکتریکی را از طریق بلوتوث یا اینترنت به یک سرور متصل میکند. داده های مربوط به لرزش ، دمای محیط و سایر عوامل را که میتواند اطلاعات معنی داری را در مورد وضعیت و عملکرد موتور جمع آوری و دریافت کند و به نیروی انسانی کارگاه اطلاعات و هشدار های لازم را منتقل کند.

تاثیر انقلاب صنعتی چهارم بر تجارت و صنایع

این روشهای مدرن میتوانند فعالیت های تعمیر و نگهداری را با جزییات دقیق اندازه بگیرند و تاثیر بزرگی بر تجارت شرکت ها بگزارند. مثلا میتوان با استفاده از سنسور یا حسگر های ماشین و نرم افزار مربوطه داده های مربوط به نگهداری پیشگیرانه را جمع آوری کنند و آن را با داده های تولیدی و مالی ترکیب کنند. این اندازه گیری های هوشمند هزینه تعمیر و نگهداری را قطعا کاهش خواهند داد.

مزایای نظارت بر وضعیت موتورها و ماشین آلات عمومی

مانیتور کردن و نظارت بر وضعیت موتورها و ژنراتور ها و سایر دستگاه ها مزایای زیادی دارد. کاهش ریسک خراب شدن دستگاه و کاهش هزینه های تعمیرات و افزایش بازدهی کار از این موارد است. از دیگر مزایای نظارت هوشمند بر دستگاه ها در زیر آمده است.

  • شناسایی بخش های نا کارامد سیستم
  • مشخص شدن پتانسیل های صرفه جویی انرژی
  • کاهش ریسک و هزینه خوابیدن خط تولید
  • کاهش هزینه تعمیرات و برطرف کردن ایرادات
  • طولانی شدن طول عمر مفید ماشین الات و الکتروموتور

قدم هایی که باید برای حرکت به سمت صنعت 4.0 یا انقلاب صنعتی چهارم برداریم

برای هماهنگی و ورود به انقلاب صنعتی چهارم خطرات بالقوه ای نیز وجود دارد. نگرانی در مورد اینکه صنایع و سازمان ها و شرکت ها نتوانند خود را با شرایط جدید وفق دهند. و اینکه دولت ها در به کارگیری این فناوری ها شکست بخورند. برای همین باید به مرور به فکر مدیریت این تغییرات باشیم و صنعت و کسب و کار خود را به روز کنیم.

  1. تعیین اهداف و ایجاد بهره وری بیشتر (کاهش ساعات خرابی پیش بینی نشده و در نتیجه کاهش هزینه های اضافی)
  2. کاهش دادن ساعات خاموشی کار نزدیک به صفر با اجرای نگهداری پیشگیرانه
  3. استفاده از فناوری مناسب و به روز
  4. جمع اوری تاریخچه و دیتا بیس با کیفیت با جزییات بالا
  5. فرهنگ بهبود مستمر را در کارگاه و در قبال ماشین آلات خود ایجاد کنید
feridoony

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0