0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

کیمیا گسترش عرضه کننده فروش و تعمیر پمپ های کشاورزی و صنعتی شناور، کفکش، لجن کش، پمپهای فشار قوی، اتا، دیگ بخار، روغن داغ، ویکائل، پمپ های خانگی و …

پمپ دیافراگمی

دسته بندی :مقالات ۵ مهر ۱۴۰۳ feridoony 29

پمپ های دیافراگمی از جمله پمپ های جا به جایی مثبت است و عملکرد آن شبیه پمپ های پیستونی می باشد. با این تفاوت که به جای پیستون دارای یک غشای منعطف به نام دیافراگم می باشد. که معمولا از جنس لاستیک یا تفلون ساخته می شود. این پمپ ها در دو مدل یک دیافراگم و چند دیافراگم ساخته می شوند. پرکاربرد ترین مدل آن پمپ های دیافراگمی دو کاناله با دو دیافراگم است. دیافراگم ها توسط یک میله رابط به یک دیگر متصل شده اند. در ورودی و خروجی این پمپ ها معمولا از  چهار شیرتوپی (ball valve)  استفاده می شود تا در هنگام مکش مسیر سیال خروجی مسدود،  و در هنگام رانش مسیر شیر مسیر ورودی بسته گردد و امکان برگشت سیال به سیستم از بین برده شود.

نیروی محرکه در این پمپ ها از روش های مختلفی مانند منبع الکتریکی، روش های پنوماتیکی، هیدرولیکی یا بادی تامین شود. در روش بادی که متداول ترین مدل است  نیروی محرکه هوای فشرده کمپرسور را به پشت دیافراگم وارد می کند و باعث حرکت دیافراگم ها و انتقال سیال می گردد.

در این پمپ ها به دلیل وجود دیافراگم از هیچ گونه سیل مکانیکی و هوزینگ استفاده نمی شود در نتیجه هیچ گونه نشتی در این پمپ ها وجود ندارد و برای سیالات سمی، قابل اشتعال و گران قیمت انتخاب مناسبی است.

پمپ های دیافراگمی را میتوان مانند کف کش ها درون سیال قرار داد همچنین به دلیل خود مکش بودن می توان بالاتر از سطح سیال نیز نصب کرد. این پمپ ها قدرت مکش بالایی دارند و می توانند بدون نیاز به هواگیری و حتی در شرایط خشک انواع سیالات را پمپاژ کنند.

این پمپ ها قدرت مکش بالایی دارند. مناسب سیستم های فشار بالا هستند. تعمیرات، نگه داری ، حمل و نقل آسانی دارند و برای سیالات با ویسکوزیته بالا و چسبناک گزینه مناسبی می باشند.

انواع  پمپ دیافراگمی

پمپ های دیافراگمی بر اساس نوع دیافراگم، نوع پیستون و نوع حرکت دیافراگم به انواع مختلفی تقسیم می شوند.

  • پمپ دیافراگمی لاستیکی: این نوع پمپ از یک دیافراگم لاستیکی برای انتقال سیال استفاده می کند. پمپ های دیافراگمی لاستیکی برای کاربردهای عمومی مناسب هستند.
  • پمپ دیافراگمی فلزی: این نوع پمپ از یک دیافراگم فلزی برای انتقال سیال استفاده می کند. پمپ های دیافراگمی فلزی برای کاربردهای صنعتی و تجاری سنگین مناسب هستند.
  • پمپ دیافراگمی ترکیبی: این نوع پمپ از یک دیافراگم لاستیکی و یک دیافراگم فلزی برای انتقال سیال استفاده می کند. پمپ های دیافراگمی ترکیبی برای کاربردهایی که نیاز به مقاومت در برابر سایش و خوردگی دارند مناسب هستند.

قیمت پمپ دیافراگمی

قیمت پمپ دیافراگمی به عوامل مختلفی مانند نوع پمپ، توان پمپ، برند پمپ و سایز پمپ بستگی دارد. به طور کلی، پمپ‌های دیافراگمی نسبت به سایر انواع پمپ‌ها گران‌تر هستند.

نمودار مربوط به پمپ های دیافراگمی :

نمودار مربوط به پمپ های دیافراگمی :

feridoony

راه آسان‌تری برای ارتباط با کاربران‌مان پیدا کرده‌ایم :) عضویت در کانال

مطالب زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال دیدگاه در سایت

  • چنانچه دیدگاهی توهین آمیز باشد و متوجه اشخاص مدیر، نویسندگان و سایر کاربران باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاه شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد تایید نخواهد شد.
  • چنانچه از لینک سایر وبسایت ها و یا وبسایت خود در دیدگاه استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه در دیدگاه خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.
  • چنانچه دیدگاهی بی ارتباط با موضوع آموزش مطرح شود تایید نخواهد شد.

لینک کوتاه:
0